Posts

Showing posts from April, 2011

Merayap di Kote Melake ....

Image
Tak der plan apa2 ... tiba2 dapat idea nak bawa 2ns berjalan2 weekend yg panjang ni.. Kebas dah telinga aku dengor komplen meke .. duk rumah jer..tak gi mana2 ...boring .. bla bla bla... mmm makanya destinasi pilihan yg tergambar dalam paler aku ialah Kote Melake ... Banda Hilir.

Bertolak kol 9.45 pagi ... hujan renyai sepanjang jalan .. sampei kol 12 pm .. kat kote melake cerah2 nyaman... i likeeeeeee

Destinasi pertama ... jamban stesen minyak shell ...tetiba la perut aku memulas2 bila nak sampei... Fuhhssss kelegaan yg nyata bila melangkah kuar dari pintu jamban. Aku target nak abiskan menjelajah kote melake seharian ni ... tak minat nak pegi zoo, taman mini ... zoo negara yg 15 minit jer dari rumah aku pon dah lama tak pegi

A Famosa

Terbayekkkk.....


Iklan Air Kotak Teh Bunga


dipinggir bukit ..

Muzeum Bersejarah

Robin of Greenwood


tgh ukur saiz baju tempayan :P


yeahhh ... kita pegi minum lepas ni hokehh

Kapal Portugis


panazzzzz....


oittt pesal tangkap blakang???

Taman Dataran Pahlawan


suweyyyy.…

Eiiiiii Plezzzzz...

Morning frensss :) ...

Hari ni nk wat posting mengutuk sket ...sket jer tawww, tak voley lebey2. Korang tau la kan idop aku kat opis baru tu sangat2 lah meletihkan fikizal dan mental ... ditambah pulak dgn kawan aku sorang neh ... korang tak kenal .. sebab tu aku nak ngutuk dia kat sini :P ...

Kesah bermula selepas aku memberikan nombor telepon aku kat dia dgn ikhlas hati. Pompuan weii ... dah kawen ... ada anak ... ada suami yg hensem ...katanya laaa .. bluekkk ... heheheh. Lepas er aku bagi nombor ...bertalu2 la sms dan call dari dia pagi, petang, siang malam.. keje ...tapi mcm tak der keje jer minah ni. Mula2 tu aku layan la ... kawannn ... mungkin dia boring ... mungkin dia sunyi ... mungkin dia suka borak, tapi tak der org nak borak dgn dia.

Sampai la ketika aku ni dilanda tsunami keje yg bertimpa2 ...makanya aku terpaksa kurangkan membalas call dan sms ... tapi dgn hormatnya aku gtaw kat dia aku memang tgh bz ... aku cakap bahasa melayu yg sopanz ... kalo aku .. aku faham la kan .…

Cinta Yang Terbiar...

Image
Siapalah aku tanpa dirimu
Bagai pantai terbiar sepi
Siapalah aku tanpa cintamu
Bagai insan lara dibalut kerinduan

Cinta itu amat mengasyikkan
Rindu itu amat memilukan
Perpisahan amat menyeksakan
Namun ada pengajarannya

Apalah ertinya cinta yang terbiar
Bagai biduk hanyut di lautan
Apalah dayaku jodoh tiada
Sudah suratan takdirnya begitu...

*** sedih pulak dengo lagu jamal ni. tetiba pulak rasa sebak ... sedih ... teringat saat2 hati ini diuji suatu waktu dahulu... tak sukerrrrr... tak sukerrrr ... stress... stresss ...

kecawa vs kecewa

Yeehaaaaa... Jumaat datang lagi ... I likeeeee 6 7 8 9 10... Malam ni mau balik tampung tersinta nun jauh di peghakk ... errrr... baju tak kemas lagi. makanya akan bertolak lepas isya dgn pengantin suam2 kuku :P

Al ceritanya malam tadi aku tak voley tido ... banyak benda, tanda soal kat dalam kepala ni .. besorr kecik...besorrr kecik jer aku nampak. Senja semalam bos aku antor 3 sms yg sangat2 mengecawakan hati aku... see .. aku benor2 kecewa sampai salah eja :P. Dah 2 bulan aku kat opis baru ni dah semakin jelas, memng banyak masalah dan staf2 yg bermasalah. So tired of dealing with these kinda people sepanjang idop aku. mmm... bila la leh jumpa dgn org yg bayikk .. yg voley mendamaikan jiwa .. dan menyenangkan hati aku ni :P ... agaknya belum sampai waktu untuk Allah makbulkan doa aku... Nak tak nak, kena lah pasrah ... redha ...

So sepanjang malam tadi, aku puas fikir cemana aku nak bercakap dgn mangkuk2 kat opis aku tu .. ikutkan hati, mmg rasa nak pekik n maki jer ... tapi itu b…

Setelah Aku Kau Miliki

Image
Mereka lihat ku tersenyum
Gembira bagai tiada duka
Begitu indah dipandangan
Tapi hatiku keretakan bagai sinar
Purnama terang yang terbakar.....

Almaklum lerrr... bulan tgh mengambang ... makanya akak ni ada sedikit kesyahduan dihati ... kuikuikuiiiii ...

MENCAPAB ... (Mencari Publisiti)

Orang ni memang la macam2 pe elnya .. Ada yg terlebih diam ... Ada yg terlebih gelak (erkk cam kenal jerr) ... ada yang terlebih makan (pun mcm kenal) ...Ada yang terlebih ramah .. Ada yg terlebihhh sudaaaaa .... Dalam banyak2 kwn FB .. aku meluat sungguh dgn dua ekor makhluk ni ...

Makhluk No 1

2 minggu lepas - "Saya sudah menjadi duda" "Sila carikan pengganti untuk saya"

Minggu Lepas - "Saya benci perempuan"

Hari ni - "Saya dah nak kawin dgn wanita international"


Makhluk No 2

2 minggu lepas - "Semenjak aii ada boifren ni ...dah 2 org dato approach aii.. tu lah dato2 ni, lambat sangat ..

Minggu lepas - "Orang kata muka aii mcm artis ... cantik .. badan pon seksi ... Tu yang abang sayang sangat kat aii "

Hari ni - Status dah tukar - Married .. siap ada gambo laki dia mcm muka separa siap.

-----------------------------
Tuiiiiii.....Macam *&^*&$ jer posting .. Ada jgak spesis cam ni dalam dunia ...

Doyannn ... Doyannn

Image
Oii keme deghoyan udah gugorrrr ... moh kite melantak sampei tumporrr ...

Sana... sini ... sepanjang jalan .... D24 ... Musang King .. During Kampung .. pilih jer yang mana nak. Aku ni bukan ler peminat durian sejati .. takat makan buat syarat tu boleh arrr ... kecuali kalo dah transform jadi kuah n makan dgn pulut kukus or roti jala ... perghhhhh tu memang tak dapek den nolongnya ... Tapi yg peliknya, 2ns memang champion makan doyan ... suka bebenorrr ngalahkan aku..

So wekend baru lepas, we ollz gi rumah pengantin suam2 kuku :P ... berkumpul adik beradik as usual ... tetiba teringin nak makan durian ... perghhh mahal wehhhh ... RM90 hengget dapat 5 biji jerr. tapi lepas perisi, dapat arr 2 mangkuk besor. Puas budak2 n mak2, bapak2 budak makan ...sampai tersadaiiii kepeningan ... pekena pulak mee rebus, laksa, murtabak pasar malam ... adeiiiii ... kalo gini gayanya, raya tahun ni aku kena buat baju shape tempayan :P

Bila Senyum Sudah Tiada Lagi..

Image
Aku memang suka senyum ... pemurah dgn senyuman macam arwah abah ... bukan nak puji diri sendiri, tapi memeng benerrrrr ...walaupon org tu aku tak kenal, specifically fomfuan arr ... bila bertembung, aku akan senyum pada dia sebagai tanda hormat ... dan of courseee senyum iteww juga sedekah yg tak perlu apa2 bayaran atau modal.

Dengan org2 yg aku sayang, senyum aku memang tak der limitnya ... pagi2 .. aku akan pastikan 2ns pegi sekolah dgn senyuman ... malam sebelum tidur .. perkara terakhir selepas baca doa ialah .. ucapan i love u dan senyuman buat puteri dan putera kesayangan aku ... Dan rasa sangat2 bahagia bila mereka membalas senyuman itu sambil cakap .. i love you so much mama ...

Dengan seseorang yang pernah ada dalam hati aku pon ... setiap hari aku takkan jemu tersenyum walau selalunya yg aku nampak ialah wajah yang tak der maknanya ... Sampai satu ketika, dalam keletihan hati ...aku sedar bahawa tiada lagi senyuman itew ... tiada lagi senyuman untuknya. Dan bila senyuman itew…

Sebakkk ...

Hati aku sangat2 sedey bercampur amarahh bila baca berita pasal budak 7 tahun yang kena belasah dgn cikgu dia sampai mati ... Tah, siyesly aku memang tak boleh dengar atau baca benda2 yg berunsur kejam .. jiwa aku jadi lemah .. dan pasti berminggu2 aku akan rasa stress ...


Mangsa koma tiga hari akibat alami pendarahan dalaman

KANGAR: Murid Tahun Satu sebuah sekolah agama persendirian di Arau, Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, yang koma sejak tiga hari lalu selepas dibelasah gurunya, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, pagi semalam.
Mangsa koma tiga hari akibat alami pendarahan dalaman

KANGAR: Murid Tahun Satu sebuah sekolah agama persendirian di Arau, Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, yang koma sejak tiga hari lalu selepas dibelasah gurunya, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, pagi semalam.
Mangsa yang juga anak yatim, menghembuskan nafas terakhir jam 8.30 pagi selepas mengalami pendarahan dalaman di kepala dan komplikasi jantung ak…

A walk to remember ...

Image

Selalunya...

Image
wahhhh... kembali beraksi dgn posting2 sinta ... tetiba jer .. lepas bizi melampau ni, aktiviti berangan kembali muncul ... i likeeeee walau sekadar memandang bintang2 yang berkelipan di langit kelam.. Aku jumpa kata2 ni masa duk blog hopping ... Pada aku ada kebenarannya ..tapi tatau arr pada korang cemana ...

Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita dalam keadaan teruji.
Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita terkeliru.
Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita terluka.
Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan kita terkilan.
Selalunya orang yang kita sayang,suka membuatkan tahap kesabaran kita menipis.
Dan selalunya orang yang kita sayang, akan hadir hanya bila memerlukan dan pergi tanpa meninggalkan pesan..

Mungkin kejadian2 di atas adalah sebab org itew menjadi orang yang "kita sayang" bukannya orang tu "sayang kat kita" ..

Sejenak Berfikir

Memang kalau orang lain mendengar, seperti pelikss...Tapi hati ini terlalu sukar untuk terbuka kepada yang meminta. Bertahun cuba membuka pintu hati kepada yang lain tetapi tidak pernah pun berjaya ... Bukan sebab masih ada rasa cinta ... langsung tak der ... rasa nak pelangkung ada la ... Tiap kali nak melangkah dari vulatan ... macam rasa tersekat2 ... Rasa dah penat.... Rasa tak percaya ... Macam2 rasa selain siakap 3 rasa ...

Kadang2 aku tanya kepada diri sendiri, kenapa cinta ini tidak dipermudahkan olehNya? Kenapa org lain boleh jer bercinta 3-4 org dalam satu masa... dan mudah melepaskan setelah memilih... tapi bukan aku. mmm... Ramai orang kata cinta itu buta. Cinta boleh bikin seme deria jadi OKU ... tapi pada aku, cinta tak buta. Cinta buat aku lebih menyedari akan kekuasaan Tuhan. Cinta ini memang misteri... Rahsia Allah yang kadang2 memberi kezutan pada kita..

Malam tadi seseorang datang dalam mimpi aku ... tak pernah terfikir pon dia orangnya... tapi, apa ada pada mimpi ..…