Sejenak Berfikir

Memang kalau orang lain mendengar, seperti pelikss...Tapi hati ini terlalu sukar untuk terbuka kepada yang meminta. Bertahun cuba membuka pintu hati kepada yang lain tetapi tidak pernah pun berjaya ... Bukan sebab masih ada rasa cinta ... langsung tak der ... rasa nak pelangkung ada la ... Tiap kali nak melangkah dari vulatan ... macam rasa tersekat2 ... Rasa dah penat.... Rasa tak percaya ... Macam2 rasa selain siakap 3 rasa ...

Kadang2 aku tanya kepada diri sendiri, kenapa cinta ini tidak dipermudahkan olehNya? Kenapa org lain boleh jer bercinta 3-4 org dalam satu masa... dan mudah melepaskan setelah memilih... tapi bukan aku. mmm... Ramai orang kata cinta itu buta. Cinta boleh bikin seme deria jadi OKU ... tapi pada aku, cinta tak buta. Cinta buat aku lebih menyedari akan kekuasaan Tuhan. Cinta ini memang misteri... Rahsia Allah yang kadang2 memberi kezutan pada kita..

Malam tadi seseorang datang dalam mimpi aku ... tak pernah terfikir pon dia orangnya... tapi, apa ada pada mimpi ... walau kadangkala mimpi akan jadi realiti.

Mintak mahap la kawan2 ekk, ada hasrat korang yang aku tak dapat nak penuhi buat masa ni ... rasa itu masih belum ada ... mana mungkin kita boleh bersama org yg tak der perasaan pada kita dan kita pon tak der perasaan pada dia. esok lusa tak taw lah cemana.. Aku sendiri pon tak pasti akan ada peluang lagi untuk aku merasai cinta yang satu ni... Atau ia hanya akan kekal menjadi teman berangan sampai bebila? Aneh sungguh cinta yang satu ini kan kan kannnn?

Cukuplah... aku tamau korbankan rasa yang aku jaga dan simpan jauh tersorok di penjuru hati untuk sesuatu yang sia2 ... hanya akan aku kongsikan bersama insan yang benar-benar berhak ke atasnya... Siapakah insan hok malang tapi sangat bertuah itewww??? Hanya Allah jer punya jawapan itu... Wallahu'alam...

Tapi, kalau ditakdirkan aku sampai bila2 pon harus sendiri .... tanpa cinta yang satu ni... aku redha... Bak kata Nuar Zain ... solo iteww bahagia ... walaupon separuh setuju jerr :)

Mungkin Tuhan tak izinkan sekarang
"Kau" dan aku bahagia bersama
Siapa "kau" ... aku sendiri tertanya2

errr... dalam bizi2 pong sempat aku update posting nehhh ... poyo.... ekekekek

Comments

Wan Nursyamimi said…
sama laa kita :) insyaallah pasti ada seseorg yang tuhan jadikan untuk kita..
Wan Nursyamimi said…
kita serupa.. namun dlm doa insyaallah pasti ada seseorg yang tuhan jadikan utk ita ;)
Mizz N said…
thanks mimie ... saya doakan yang terbaik untuk awak .. kadang2 .. org tu sebenarnya ada depan kita, tapi mungkin sama2 tak nampak dek terlalu memandang pada bulan dan bintang yg terlalu tinggi di atas sana ... buat kita lupa rumput dibumi yang sentiasa menyegarkan dan merelakan dirinya menjadi tempat berpijak semasa kita memerlukan ....

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti