Posts

Showing posts from February, 2010

Oh Bulan

wehhhh...apa la yang ko buat tu mendongak ke langit malam2 nih... pulak tu siap lepak kat balkoni dgn tikar bantal ... Tuan rumah dah merajuk ke ....

Heheheh ... nampak pelikkan, tapi aku suka...aku suka berbaring dan menatap bulan dan bintang kat langit ... tenang rasa dihati ....Allah is great!!!

uiii tochinggg, touchinggg... sebelum ko mula merepek, baik aku gi makan. ada faedah ..perut kenyang ..

Ko tu yang tau, makan, makan, makan...aku gemuk ni seme salah ko tau tak ..huk huk huk... Telinga aku miang2 jer dengar ada orang kena puji sebab dah kurus semalam, ko taw takkk...

Alaa, selagi pinggang tak mencecah 40 inci, apa nak risau ..

Cehh, banyak la ko punya 40 inci ... Aaaaa ...Berbalik pada issue bulan, aku rasakan ...kalau kita rindu kat seseorang and dia tak ada kat depan kita ... tengok je bulan ..sebab kita semua, tak kira kat mana ko berada .. kat laut merah ke, senegal ke, papua ke .... semua memandang pada bulan yang sama.

Apa-apa aje laaaa.....

Morne Sunshine :)

Image

Jerat

Kala pertama ku pandang
Pesona di wajah mu
Saat itu hati ku kan terpana
Tiada ragu lagi
Tiada bimbang lagi
Semuanya ini ku miliki

Gelisah jiwa ku ini
Dilanda bayangan mu
Kan mengkoyak dinding keangkuhan ku
Kau ciptakan rindu
Kau buat hati ku terjerat tali cinta

Resah... resah
KuTiada menentu
Bila semalam pun tiada bertemu
Mimpi... mimpi
Kan terasa oh sepi
Bila kau tiada
Tampakkan senyum mu

Best Moment

Malam tadi adalah among the best moments dalam hidup aku ...Dapat berkumpul beramai2 dengan geng2 terbaekkkk dari ladang. Makanan tak usah nak cakap laaa..adoiii meriah sehhh. Kena pulak dengan bulan mengambang... i likeeeeeeeeeee

Banyak kejadian sengal yang buat kitaorang pecah perut ketawa .. pertama, bawa baju tapi tak bawa seluar ..kekeke, baik punya sarung baju..tengok bawah, togelll..suar tertinggal...

kedua, issue serai ..ni seme mak punya pasallll... suh aku tanam kat rumah, pas tu mintak balik nak titik minyak kat sate ..cehhhh buruk sikuuu... lagi best, mak siap suh baby beli yg lain utk aku...hahahaha

ketiga, kena marah dgn mak pasal aku tak mo makan.. pot pet pot pet la makcik sarah suh aku makan gak..saja la tueeee..nak kasi aku gemuk. aku lak menjawab, jadi makin menjadi2 laaaa.

ke empat, kena denda dgn mak sebab balik lewat ...kena angkat almari sama buang sampah kol 2 pagi ..hahaha.. sanggup tu dia tunggu kitaorg balik, pas tu bagi arahan seme2 tu.

ke lima, masa sauna.. ad…

You Just Dont Know

Image

My Sunshine

Image
Disatu pagi yang bening, aku berbicara dengan seorang teman ...

--Nur ... alangkah indahnya hidup kita kalau satu perhubungan itu bersandarkan keabadian cinta, kan ...bina impian bersama, berdua berusaha agar impian itu terlaksana dan bersama mengharungi dugaan2 dalam hidup dengan kasih sayang tanpa syarat...

--Yups, memang sangat indah, cuma... ada ketikanya apa yang kita benar2 mahukan dalam hidup tak tercapai ... kita sayang orang, tapi org tu belum tentu sayang kat kita. Dan dia pulak sayang orang lain yang belum tentu sayang kat dia ... sebab tu kita kena jadi realistik.

--Dia kemudian bertanya ...Apa yang Nur akan buat kalau Nur sayang orang yang tak sayangkan Nur sepertimana yang Nur harapkan.

--Hmmm... Cuba untuk melepaskan dia dan perasaan itu sedikit demi sedikit. Nur percaya, Allah tahu apa yang terbaik untuk Nur, dan segala yang terjadi punya sebab tersendiri. Dan kita sebagai manusia, harus memikirkan cara yg terbaik untuk menghadapi saat2 itu.

--Dia cakap lagi...sebelum ni sa…

Life

Image

Mungkin Itu Yang Terbaik

“Akan dikabulkan doa seseorang selama dia tidak terburu-buru sehingga dia mengatakan, aku sudah berdoa tetapi tidak di kabulkan”(Riwayat Bukhari, Muslim, Abu Daud, Tarimizi dan Ibnu Majah)
“Jangan kamu ragu akan janji Allah jika belum beroleh apa yang di janjikan, meskipun zamannya telah tertentu. Janganlah keraguan itu menimbulkan kerosakan dalam mata hati kamu dan memadamkan cahaya(nur) rahsia hatimu.” (Kata hikmah ahli sufi, Ibnu Athaillah).
Kita mungkin sudah kerap berdoa tetapi belum termakbul hajat yang di pohon. Kita mungkin rasa bosan kerana sekian lama berdoa meminta, masih tidak tercapai hasrat.
Hanya Allah yang Maha Mengetahui waktu dan bentuk yang paling sesuai untuk mengabungkan doa hamba-Nya.
Hasrat kita lambat tertunai, mungkin belum masanya untuk kita menerima. Barangkali juga Allah akan gantikan dalam bentuk yang lain, yang jauh lebih baik dan berharga kerana permintaan asal tidak sesuai dengan diri kita.
Kejayaan dan kebahagiaan yang kita impikan, akan tetap hadir, hanya …

Bila Handphone Berbicara

Bila handphone berbicara, pelbagai pengalaman hidup tersingkap, pelbagai perasaan dikongsi bersama, kian fahami diri mereka lebih dari semalam.

Bila handphone berbicara, kita akan fahami kegembiraan yang dinikmati oleh pasangan dialam percintaan. Betapa indahnya impian, betapa kuatnya kasih sayang itu.

Bila handphone berbicara, bisikan rindu sahabat terluah, walau sekadar membaca sms, jauh dihati, kita tahu dia sentiasa disana sebagai sahabat yang setia.

Bila handphone berbicara, kita turut merasai saat2 sukar itu. Bagaimana payah untuk melalui ujian2 yang mungkin telah tertulis untuk kita... dan lebih payah.... bila kita sedar bahawa kita hanya mampu membantu tidak lebih dari itu.

Bila handphone berbicara, yang pasti, hatiku sentiasa berbunga2 oleh kasih sayang keluarga dan teman2..... dan aku harap handphone ku akan terus berbicara sampai saat aku benar2 menemui kebahagiaan itu...

Terima Kasih Teman

Tapi kini kecurigaan ku berakhir
Kau hadir diwaktu aku memerlukan ketenangan
Walau dimana saja aku berada
Kau pasti tetap bersama sepanjang masa
Kau beri kekuatan dan keyakinan
Untuk tabah menghadapi masa hadapan

Walaupun kita berlainan pandangan
Kukira itu tidak menjadi halangan
Asalkan kita jujur sesama insan
Kebahagiaan pasti berpanjangan
Terima kasih teman ......

Curi Spenderr????

Hahahahha .... adoii laa.. macam2 la komplen aku dapat pagi nih. Paling best ...

"Nur, housemate aku punya spenda kena curi ... menda la budak tu, pepet pun nak kongsi2 ke ...lalu pulak dia nak pakai spenda orang" ..

Second call lak ....

" Darling, hidup aku tunggang langgang minggu ni ... aku tensennn.. ko ada tak jantan2 hensem buat penawar duka ku ini??"

Adoiii tak senonoh la pompuan nih. Ingat aku ibu ikan ke ..ish, ish ish...tau la ikan2 aku baru beranak 2 hari lepas ...

Hari2 wehhhh aku kena layan komplen2 sengal2 cam ni dan sewaktu dengannya ... nak gelak pun ada ... adehhhhh...

Di Hujung Rindu

Di hujung rindu kini ku tahu
Ternyata bersamamu ku tak pernah ragu
Seribu lagu kasih sayangmu
Tiada kan pernah jemu
Memanggilmu di ujung rindu

Hidup Hanya Untuk Memberi ???

Hari ni aje dah berapa banyak pengaduan aku terima ... Aku pulak berfikir ... adakah kerana hidup aku punya kurang ujian dari orang lain, atau kerana penerimaan yang berbeza atas setiap masalah yang dihadapi. Hmmm... adakah setengah2 orang tu dilahirkan hanya untuk memberi ...atau kerana sikap ambil berat yang membuat orang lain selesa untuk mencurahkan apa yang mereka lalui ..

Namun, aku bersyukur ... setakat ini, aku masih mampu melihat dunia dari pandangan yang berbeza. Aku masih mampu tersenyum ...aku masih mampu menikmati secawan kopi setiap pagi dan malam ..and most important ...aku masih mampu memberi.

Senyum... senyum dan senyummmm

Image
Assalamua'laikum wrt wbt ...

Mulakan hari kita dengan ucapan alhamdulillah ...dan senyumannnn. Tapi kalau nak senyum tu, mesti kena ada sesuatu yg indah untuk kita ingatkan ..atau sesuatu yang indah kita bayangkan dimasa hadapan .. tak semestinya seseorang ...tapi sesuatu atau bagaimana kita melihat diri kita dia waktu akan datang. Bagi aku .... senyuman dan aku takkan dapat dipisahkan sebab itu adalah salah satu kekuatan aku ... Kalau ada yang tergoda tu, nasib lah dol ... :P

Keabadian Cinta

Image
Selembut bicara
Sehalus sentuhanmu
Layangan pesonamu
Tak mungkin ku lupa jelingan pertama
Nan indah penuh makna
Akan ku sahut cintamu itu
Bersama kita menuju bahagia

Takkan lagiku sendiri
Kasih yang berlabuh kini
Terasa keabadian cinta kau beri
Mungkinkah daku bermimpi
Sebahagia begini
Ini bukan ilusi oh... kasih

Seindah irama
Gemersik suaramu
Mengalun sepiku yang merindu
Akan ku sahut cintamu itu
Bersama kita menuju bahagia

Tuhan merestui
Bahagia begini
Kasihmu nan suci

Semalam, Hari Ini dan Hari Esok

Image
Mengapa semakin kuat aku cuba untuk menyingkirkan ingatan kepadanya... semakin dekat dia menghampiriku dalam pelbagai tanda ... Bisa lapar selalu ini macammmm...

Bila Cinta Berbicara

Kita belajar makna cinta dari seorang ibu yang menyusui anaknya dalam dukungan. Kedua belah tangannya sibuk membetulkan selimut si bayi. Dalam dadanya tiada sesuatu selain ketulusan memberi atas nama cinta.

Kita belajar makna cinta dari seorang ayah yang membawa pulang sekarung padi dan sejag air setelah seharian berpenat-lelah di sawah. Dalam dadanya, tiada sesuatu selain kegembiraan memberi atas nama cinta.

Kerana cinta bukan hanya sekadar pelukan hangat, belaian lembut, atau kata-kata penuh romantis. Kita belajar apa itu cinta dari apa pun yang ada di muka bumi. Dari cahaya matahari, dari sepasang merpati, dari sujud dan tengadah doa. Dari apapun!

Pada semua kelahiran yang bersambut dengan cinta, hingga kematian dalam cinta, kita dalam hidup ini, tiada lain selain mewujudkan cinta.

Kerana itu, tiada yang boleh kita lakukan selain atas nama cinta kita yang teragung: cinta buat Yang Maha Agung, Allah SWT.

Apapun keputusan-NYA buat kita, Allah yang berbicara, yang menentukan untung-nasib k…

I LOVE YOU

Image
I love you
You know that I’ll do
What can I do to find the truth.
You know I love you
Forever and ever,
We’ll be together
And I’ll do it all
Just for you

Sitting in the room , waiting by my phone.
Driving on the tour bus, cant wait to come home
Miles and miles between the two of us.
I need you girl or my heart will bust.
I know it’s hard for you when I’m far away.
But every single hour and every single day
I think of you in a special way.
I love you girl in my heart just stay
please be with me, my love so deep , what can i do to be with you?

I love you
You know that I’ll do
What can I do to find the truth.
You know I love you
Forever and ever,
We’ll be together
And I’ll do it all
Just for you

This goes out to all the lovers outside.
If you once find the right person never let him/ her go away
Image

Usah Diragui

Image
Sayang
Di mataku diriku Siapapun daku
Usah diragui Usah curigai
Hati ini

Sayang
Kita pernah bicara Pada suatu ketika
Tentang cita-cita Tentang hari muka
Tentang cinta

Ku masih jua Seperti dulu
Putaran waktu Tak merubah hatiku terhadapmu
Sayang
Sesungguhnya ku tahu
Bukan mudah bagimu
Semua yang berlaku Akan mengujimu
Mengujiku

Apa terjadi Usah ragui
Hati ini

If You Love Someone ... Set Him Free

Love is something that we grow into like a young child growing into teenager clothing. Love just don't happen overnight, in one day or in one week for that matter. what we feel for each other in the beginning is more attraction and curiosity and with time it can change into love, but in order for true love to happen there has to be trust, honesty, sincerity and compassion in the relationship. That is the only way we really get to know that person and to know if that person really loves us.

If you love someone, set him/ her free ....Hmmm.. betul ke kata2 ni ... aku pun tak pasti...sebab as of now ... hatiku belum dibuka dan terbuka. Kawan aku cakap...tak boleh, tak boleh ... wajib marah ... hehehe.

Kaukah disitu ????

Seringkali kita melihat seseorang itu berdasarkan apa yang kita mahu,
Bukannya melihat dia sebagai dirinya yang sebenar..
Kaukah disitu ??????

I Can Wait Forever

Image
When you say I miss the things you do,
I just wanna get back close again to you.
But for now your voice is near enough.
How I miss you, and I miss you love.

And though all the days that pass me by so slow,
all the emptiness inside me flows all around,
and there's no way out.
I'm just thinkin' so much of you.
There was never any doubt.

I can wait forever if you say you'll be there too.
I can wait forever if you will.
I know it's worth it all to spend my life alone with you.

When it looked as though my life was wrong,
You took my love and gave it somewhere to belong.
I'll be here when hope is out of sight.
I just wish that I was next to you tonight.

And oh, I'll be reaching for you even though
You'll be somewhere else, my love.
We'll go like a bird on its way back home.
I could never let you go.
And I just want you to know...
Where are you now,
along with the thoughts we share?
Keep them strong somehow.
And you know I'll always be there.

Frens Forever

Image
Tiba2 aku rindukan kawan2 yang aku sayang ... lama dah tak borak panjang bergelak ketawa ...masing2 dah ada kommitment tersendiri ...aku ... untuk memastikan hidup sentiasa dynamic ... aku sedang memikirkan sesuatu ...

Keindahan Itu Adalah Kehidupan

Yesssssss..... aku seronokk bercuti .... Hari2 yang membahagiakan aku ialah bila aku mampu buat orang lain bahagia .... dan berkongsi rasa bahagia itu bersama mereka ... Aku, Kak Ni dan Shu ...bertolak ke Kelantan kol 3.30 pagi ... Sebelum tu lepak kat memori corner sampai kol 12 ..then bergerak ke uptown danau kote sampai kol 2.30 pagi ... perghhh penat, tapi really enjoy the moment. Perjalanan 11 jam ... kalau waktu tak suti, tidak dinasihatkan kuar kol 3.30 pagi sebab jalan2 tak der lampu ...selekoh bahaya dan turun naik bukit... alhamdulillha..masih panjang umur...kami samapi kol 2 petang...dengan perut yg sangat2 laparrrrrrr.... Kak Long... next time, tamoh amik direction dari ko ... silap2 boleh sampai siam ...kekekek

Jambu Gilerrrrr

Image

Ultraman BerGaiya

Image
Lihat topiku .... siap ada build in sun glass ...ada kipas (ekon) kat dahi ... jangan cemburu ya...aku tau sapa yg paling jeles tengok topi ku ini ... Shu ... kekekkeke

Rossa feat. Pasha Ungu – Terlanjur Cinta

Image
waktu bergulir lambat
merantai langkah perjalanan kita
berjuta cerita terukir dalam
menjadi sebuah dilema
mengertikah engkau
perasaanku tak terhapuskan

malam menangis
titis embun membasahi mata hatiku
mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang tlah rapuh

apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan

aku terlanjur cinta kepadamu
dan tlah kuberikan seluruh hatiku
tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

aku pun tak mengerti yang terjadi
apa salah dan kurang ku padamu
kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
karna sekali cinta, aku tetap cinta

mencoba bertahan di atas puing-puing
cinta yang tlah rapuh

apa yang ku genggam
tak mudah untuk aku lepaskan

Berpoya di Zoo Negara

Image
Assalamua'alaikum wrt. wbt....

Last 2 weekends ...kitaorg gi berpoya2 kat zoo negara... best jugak...cuaca tak panas beno ...ok la untuk bersiar2 ..

belut yg amalkan kapsul pacak ...hehehe


2ns, Neil with Poney


HariHari mau brrrrrgrrrrrrr

Hey Ladies...

Assalamu'alaikum wrt wbt

Kesiann kat blog kesayangan ku ni ... lama tak wat posting... 2010 ni hidup aku agak kucar kacir dgn kerja dan macam2 hal. Bulan Januari dah pun habis..dah masuk bulan Februari ..aku rasa cam baru 2-3 hari masuk tahun baru. Aku masih berpegang pada kata2 ni ..Kalau kita mudahkan kerja n urusan orang, Allah akan mudahkan urusan kita... insyaAllah.

Minggu depan aku akan ke indonesia...ada meeting disana... pergi dengan adam ..hehehe... Jangan gossip2 tau..aku ni stret orgnya. Lebih stret dari ruler. Kat sana harap2nya aku ada peluang berjalan2..Nak cari kain and door gift untuk perkahwinan adik2ku. Insya Allah... kalau aku amik gambar..akan ku upload disini nanti.