Semua dari Allah

Assalamualaikum Semua ...

Dah seminggu mama Mizz N ada kat rumah ... BP dia naik tak turun2 dah dekat sebulan. Dengan masalah tak boleh tido dan macam2 lagi. Dengar dan kaji... bukan dengar dan tolak tepi.

Penat memanglah penat. Menjaga orang tua ni macam kita jaga budak kecil, tapi lebih banyak kerenahnya. Mizz N anggap itu sebagai ujian dan peluang untuk sesuatu yang lebih baik. So far, so good pada fikiran Mizz N. Banyak peluang untuk bercakap dari hati, saling nasihat menasihati dan menegur dengan cara yang sopan. Dugaan memang banyak, tapi alhamdulillah, semuanya dilalui dgn perubahan pemikiran diri sendiri walau ada masanya rasa sikit sedih. Mizz N belajar banyak perkara, terutama dari segi menerima kekurangan orang lain dan juga kekurangan diri sendiri.

Alhamdulillah, Mizz N mencuba yang sedaya. Jaga makan minum, suh mama berehat secukupnya. Fikir yang baik2 tentang diri sendiri dan orang lain. InsyaAllah hati akan lebih tenang. Anak2 Mizz N pun tersangatlah baiknya. Langsung tak de kerenah yang memeningkan kepala. Cuma ligatnya tetap macam dulu. Ini la rezeki dari Allah. Dapat anak2 dan suami yang sangat2 membahagiakan. Alhamdulillah.

Sekarang ni Mizz N dah kene start packing untuk ke opis baru. Semua ucap tahniah, kununnya bukan calang2 pegawai yang dapat keje kat situ. Tah la, tak pernah terlintas pon, jauh sekali meminta. Cuma selalu berdoa pada Allah untuk sesuatu yang lebih baik buat diri Mizz N, keluarga dan rezeki yang barakah. Tapi malasnyaaa nak berkemas. nak masukkan balik barang kat dalam kotak. Fuhhh, nasib baik la ada sikit jer barang.

(stop jap ada meeting)

Hmmmm, baru abes meeting ... kuar dari meeting room seme kawan2 ucap tahniah. Terpingga2 sebentar ... Kompius makkkk ... owhhhh rupak2 nya nama Mizz N di senaraikan dalam 10 staff paling cemerlang bagi tahun 2012.
Hamboiiii ... kelassssss .. Alhamdulillah. Tak sangka sangat2. Banyak perkara baik terjadi dalam tahun baru ni dan hampir kesemuanya tak dijangka. Bila difikirkan, patutlah bayak ujian yang Allah bagi sebelum ni ... rupa2nya DIA nak bagi benda2 yang jauh lebih baik. Alhamdulillah. Terima kasih Allah. Mizz N tahu, ujian idop Mizz N takkan berhenti .. tapi selagi itulah Mizz N akan terus melangkah tanpa henti, insyaAllah...

Comments

abu said…
tahniah... tiap kesabaran pasti ada ganjaran, tak sia2 kan usaha murni kau selama nie...
Mizz N said…
alhamdulillah.. aku ni bukan la penyabor mana .. yang aku ingatkan abu, sebelum maghrib akhir tahun hijrah yg lepas, aku baca doa akhir tahun .. dan lepas solat maghrib kami bergilir2 baca doa awal tahun.. mungkin Allah makbulkan sebahagian doa2 kami. Syukur sangat.

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti