Baby Nawra First Day at School

Pejam celik.. dah lebih 2 bulan aku bersalinkan Nawra. Alhamdulillah, so far, so good even kene berjaga malam especially time menyusu. Normal routine for a mom.
Badan sakit2 sket kalau kene dukung baby lama.. Tapi syukur sangat sebab body clock baby dah bertukar normal. Alhamdulillah..
Sesungguhnya memang benar, nak minta sesuatu, minta lah dari Allah, especially masa2 sukar. Kalau kita redha dan ikhlas dgn sesuatu ujian, Allah pasti makbulkan.

Hari ni first day Nawra pegi school. Berdebar2 sangat, berat hati sangat, sedih sangat nak lepaskan tuan puteri ke tangan orang lain. But, its good for her. Bole berkawan dan lebih berdikari. Taska yang aku hantar tu pun bukan yg asing. Sorang teachernya aku dah kenal since Nasha darjah 1, so kene yakin pada Allah. Dia akan jaga anak aku sebaiknya.

Teringat zaman2 kakak n abang baby dulu. Pepagi bawa beg, susu bagai. And history repeats. Aku kene manage time betul2. First day agak kekok. Alhamdulillah aku masih cuti, so bole melenggang sket.

Yuran taska dah naik. RM400. Woww.. cikgu kek aku bayar maid dia pun rm400. Bole tolong basuh pinggan n kemas rumah lagi. Tapi dia duk rumah. Bole monitor maid all the time. Aku tamo amik maid. Biarlah susah cemana pun so far bole manage lagi walaupun badan tak sekuat dulu. Tak nak fenin kepala dgn hal maid. Baik aku fenin dgn hal anak2.

Petang kul 6 amik Nawra, dia tgh nak susu. Alhamdulillah susu badan masih cukup utk bekalan nursery. Masa nak dukung dia, jebik sedih. Baby aku ni bijak mcm dah 4-5 bulan walau dia baru 2 bulan. Dah kenal suara dan rupa. Dia macam merajuk aku tinggalkan dia kat nursery. And malam sebelum tido aku kene dokong la sampai kul 9 lebih.  And skrg kul 4 pagi, dia masih lena lepas 3 kali bangun  menyusu.
Buah hati mama, papa, kakak n abang

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti