My Sunshine


Disatu pagi yang bening, aku berbicara dengan seorang teman ...

--Nur ... alangkah indahnya hidup kita kalau satu perhubungan itu bersandarkan keabadian cinta, kan ...bina impian bersama, berdua berusaha agar impian itu terlaksana dan bersama mengharungi dugaan2 dalam hidup dengan kasih sayang tanpa syarat...

--Yups, memang sangat indah, cuma... ada ketikanya apa yang kita benar2 mahukan dalam hidup tak tercapai ... kita sayang orang, tapi org tu belum tentu sayang kat kita. Dan dia pulak sayang orang lain yang belum tentu sayang kat dia ... sebab tu kita kena jadi realistik.

--Dia kemudian bertanya ...Apa yang Nur akan buat kalau Nur sayang orang yang tak sayangkan Nur sepertimana yang Nur harapkan.

--Hmmm... Cuba untuk melepaskan dia dan perasaan itu sedikit demi sedikit. Nur percaya, Allah tahu apa yang terbaik untuk Nur, dan segala yang terjadi punya sebab tersendiri. Dan kita sebagai manusia, harus memikirkan cara yg terbaik untuk menghadapi saat2 itu.

--Dia cakap lagi...sebelum ni saya hanya rasa nak melarikan diri dari kehidupan dan pemikiran yang sempit nih. Dah tak ada point saya nak go on .. pi mai, pi mai tang tu juga... i was so stuck....so cara yang terbaik ialah melarikan diri ..

--Jap...jap ... saya nak btau kat awak ...kalau awak rasa melarikan diri adalah cara yang terbaik n tercepat untuk menyelesaikan satu2 masalah...awak silap besar. Bila awak sanggup melalui masalah itu dengan kekuatan hati yang ada dan buat keputusan selepas berfikir, then you'll have better views in handling your life. Memang susah ...kompom susah, but its worth..

---Well Nur, now not anymore ... i know after all what you have said and done, u deserve to be loved ..for me, you are the SUNSHINE!!!!! and to be more specific ... u are MY SUNSHINE !!!!

wowwwww .... hahaha ... Thanks ...that what frens are for...not only in a good time, but also in bad time :)

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti