Mood Yang Kaku

Hari ni rasa tak berapa best ... syeme2, cakit tekak pulakk ... Mood jadi kaku .... petang semalam baru dapat tahu best fren masa kat college dulu meninggal ... Rasa sangat2 terkilan baru tahu berita ni... padahal kitaorg duduk kat condo yg sama.
Patotlah aku nampak suami dia selalu sorang2 bawa anak2 mandi pool n main kat taman. Memandangkan suami dia pendiam, aku tak der lah nak tanya ....

Kisahnya semalam aku bawa 2ns mandi pool ... tgh2 membebel2 kat 2ns yg duk berlari2 tepi pool, anak2 dia berlari2 kat aku panggil auntie... auntie ... kitaorg pon nak mandi. Aku seperti biasa la melayan jer budak2 tu, tapi aku tengok ayah meke cam nyorok2.. segan. Tak kisah arr.. aku jaga 2 ns, aku tengokkan budak2 tu sekali. Anak2 dia sama ligat dgn 2ns ...

Aku teringat last aku jumpa kawan aku nih... dia mengadu ..penat, letih sangat sebab anak2 dia lasak, suka membongkar, bergaduh. Aku faham sebab anak2 aku pun gitu ... Kitaorg siap cakap lagi.. kalau tak kuat fizikal n mental, bole sakit jantung dibuatnya... and lepas tu... aku tak jumpa dia lama gak ... Dalam masa yg sama, hati memang sentiasa teringat kat dia.

Semalam, masa tgh melayan meke mandi, aku tanya anak dia ... mama mana ... anak dia jawab ... mama dah meninggal ... ha??? aku ingat anak dia main2 ...aku tanya lagi .. mama mana? Mama dah meninggal la auntie ... hari sabtu dulu ... (gaya anak dia cakap macam sabtu lepas jer.. sebenornya dah 2 bulan ... sian budak tu)
Sakit apa?? Mama sakit jantung ...

Sedih giler aku mendengornya ... Terus teringat memori kitaorg sama2 kat college dulu. Dia pandai masak ... siap uli mee sendiri tuee ...aku lak suka temankan dia masa dia masak and of course aku la paling rajin makan masakan dia.

Kawan aku tu memang baik ...sangat2 baik .... aku doakan semoga ruhnya bersama golongan yang dikasihi Allah .. aku yakin... dia memang bertuah sebab punya suami yg baik akhlak dan sentiasa mendoakan dia kat sana ... Aisyah .. I missed you so much ...

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti