Cabaran Membina Kehidupan

Selepas bernikah, kami seperti pasangan suami isteri yg lain...
punya cabaran untuk membina kehidupan.
keadaan kami yang berjauhan menjadikan kos idop semakin meningkat.
kalau diberi pilihan, siapa yang nak duk berjauhan dgn suami kan.
hari2 doa supaya suatu hari Allah beri kami rezeki untuk tinggal sebumbung tiap hari sehingga menutup mata.
ada yang kata aku sayangkan keje.
memang aku sgt sayangkan kerja aku, tapi itu bukan sebab utama.
sebab utama ialah anak2 dan diri aku sendiri.
suami aku pun tak bagi aku behenti keje.
sebab kita takkan tahu ujian apa pula yg Allah nak beri nanti.
kami ada anak2 untuk dijaga dan keadaan sekarang memerlukan kewangan yg mantap.
so far kitaorg tetap bahagia bersama anak2.
hari2 call, sms, whatsapp mcm org tengah kapel2 gtew.
aku ada masa untuk diri sendiri dan begitu juga dia.
dalam masa yg sama kitaorg terus merancang masa depan keluarga.
ada benda penting yg kitaorg nak buat dalam masa terdekat ni
tapi... biarlah rahsia dulu ok
tamau ketuk tong kosong jer tapi apa pun tarak.
mudah2an Allah permudahkan segala yg kami akan usahakan.

mode: ngantuk dan lapar

aku pilih ngantuk hokeh. skrg dah start diet balik. aku ni kan tak konsisten. ikut suka nak diet atau nak pantang nampak jer.

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti