meeting utk idop!!!

Meeting lagi.. yang ketiga untuk hari ni.
samada aku ni bagus sgt
atau boss pompuan meroyan tu bodo sgt.
oh plez la,
takat pandai meroyan kat belakang tapi bila bercakap pasal kerja,
benda2 penting terus jadi mcm kene kancing gigi.
so, bole tak aku wat kesimpulan bahawa org yg suka meroyanz
n menyalahkan orang lain adalah LOSER dan banyak kekurangan dalam idop dia.
Tak der dia pon kitaorg steady jer kat opis.

Nak tahu samada kita ni liability atau asset, senang jer.
Kalau kita tak der, org lain terkengkang2 tak leh nak buat apa,
maknanya kita sgt2 diperlukan.
Tapi, kalau kita tak der org wat kenduri pulut kunen,
maknanya cepat2 la blah dari situ.
Melainkan korang muka tak malu mcm boss pompuan meroyanz ni la.
dengan aku dia tak berani cari pasal depan2,
sebab aku bercakap ada fakta, bukan auta atau meroyanz hokeh.
itu kekuatan aku.
dgn relaxnya aku bole buat orang sakit hati sendiri atas perbuatan meke.
pesanan aku pada kawan2,
nak bercakap, biar berisi,
menampakkan bijaknya diri.
bukan cakap emo, serang peribadi orang
dan akhirnya memperbodohkan diri sendiri.
Last2 org akan cakap, dia mmg gitu,
bnyk masalah dalaman. Usah layan.
Kat opis aku akan sentiasa pertahankan staff bila meke betul.
tapi bila meke tak betul, aku bantai gak.
pengajaran untuk diri aku sendiri---
umor 50 will be the maximum age utk aku keje.
insyaAllah. Tak dapat aku bayangkan,
rambut dah penuh uban, dgn malasnya jadi umpatan jer kat opis.
kalau masih produktif tu lain citer la kan.
mudah2an Allah beri rezeki yg berganda dan barakah
pada aku, suamiku dan kami sekeluarga. ameennnnn

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti