I Love Gardening .. And So Does My Cupids

Antara angan2 ku .. ada rumah atas tanah ...
space for gardening and pokok besar untuk buat rumah pondok..
Hari2 leh petik sayur and masak yg fresh without chemical ..
ada lebih, jual kat org2 kampung ....
ohhhh, sangat best !!!!
Me, my hubby and our cupids really love gardening ..
Kotor2kan tangan mencangkul .. main tanam2 pokok ..
Sambil gardening main simbah2 air .. gelak2.. kejar2 ....
The feeling is soooo ohsemm!
Cemana aku bole tau ????
Sebab dolu2, masa rumah mak aku tak bersimen sekeliling,
Halaman sentiasa penuh dgn sayur2an tanaman aku :-)
Bunga kureng .. tapi kalau sayur2an, pasti gumukkkk
Mak aku sakap, dolu2, arwah abah mesti excited tunggu aku balik bercuti
sebab kalau aku balik, sure akan tinggalkan pokok2 baru
seingat akulah .. yg pernah ditanam ialah kobis, cauli flower, jagung, cili, bendi, terung,
kacang panjang, sawi dan labu.
waaaa ... manyakk gak kan .. dgn tanah sempit yg hadoo ...
tapi idak la banyak mcm kebun, cukup2 memenuhi unutilize space ...

                                                                                  
Kenangan2 dolu sangat menggamit jiwa ..
Really, antara my passion ialah gardening
Dah lama tak dapat nak buat
Kat sana, ada tanah besar untuk berkebun sepuas hati .. tapi aku yg tak de kat sana
Masih sayangkan kerjaku dan lifeku disini ..
Lebih bagus anak2 bersekolah kat KL dulu ..
Yang kecik ni maybe akan bermastautin dia dua tempat ..
KL and Pahang jika ada rezeki aku berenti keje sebelum waktunya :-)
Kalau panjang umo, nak tunggu 60 tahun tu aduhaiiiiii
Aku target paling lewat pon 45 55 ok.
Staff separuh gomen ni kene fikir panjanggggg kalo nak berenti
Sebab benefit2 tak leh nak dapat kalau berenti terlalu awal .. ruginyaa kan
Dah keje dgn gigih, tak dapat nak menikmati benefits mcm org lain
Tapi, surely aku takkan keje till 60 .. nehi nehi ...

                                                                                                                                     
                                  

Ni request dari anak2 ...
Rumah aku sekarang sangat tak sesuai untuk berkebun ...
Tingkat 10, kalau tanam kompem tak berbuah sbb serangga tak larat nak terbang ke sini
Dah try chilli n tomato ..pokok subur, tapi nan hadooo buahnya.    
So tak yah la buang masa ..    
pokok2 yg ada skrg pon idop segan mati tamau .. huhuhu .. kijam ..kijamm
semenjak ada condo baru tu, aku lagi la over rajin  malas nak melepak kat balcony
ada sekali tu 2 ekor mamat melalak mcm org gila kat balcony ..terjerit2 nyanyi lagu apa tah
last2 kene maki terus cabut lari .. muahahah

Moga2 someday .. ada la rezeki utk aku capai angan2ku :-) ameennn .....





                   











Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti