Sistem ni tak boleh ... Jamu Mak Dara bolehhh ..

Kisah di bilik mesyuarat petang semalam ...

Kak Zu: sistem ni boleh cater monthly report ke tidak?
Trainer: Tak boleh, cuma boleh capture yearly data
Aku: Maknanya kalau kita present quarterly, target still tak achieve sebab untuk target tu sistem baca untuk annual target aje, kan
Trainer: a ah, betul tu
Kak Zu: Eh, korang dah try jamu mak dara? Kawan akak kata jamu tu bagus..Bukan akak la yang kata. (tapi aku rasa dia yg dah try)
Aku: Jamu mak dara...kekekeke ... apa yang bagus tu
Kak Zu: Bagusnya sebab badan rasa macam2 gitu la .. suami dia pun cakap bagus ..
Aku: macam gitu2 tu rasa cemana?
Kak Zu: Alaaa, rasa cergas, rasa cam baru2 kawin le.
Kak Mar: Wahhh ... (dengan excitednya) Suami dia dah makan ka jamu mak dara tu? Berapa lama dia dah makan??
Aku: Adess kak oiii, wife dia la yang makan ..apa lak suaminya ...tang mana lak yg ketat nanti kak oiiii...
Ramai2: kahkahkahkahkahakha
Aku: Erkkk jap, jap... Apa kaitan jamu mak dara dengan sistem yang kita tengah bincang ni??
Ramai2: kahkahkahakhakah
Kak Zu: Ko tengok la badan mak dara tu, bukan main slim tau, umur dah 60 an.
Aku: Alaa... mana taknya, asik senaman harimau ... tak der keje lain..
Kak Mar: Senaman harimau?? Boleh kurus ka? (nasib la aku dapat kawan lurus bendul cam ni)
Aku: Boleh kak... buat la 6 jam sehari ...gerenti kurus .. sistem ni tak boleh, tapi jamu mak dara bolehhh... tapi ada syarat ... nak senaman kena pakai sport suit corak harimau bintang ...
Kak Mar: Ya ka? Ada jual ka?
Ramai2 : kahkahkahkah
Adesssss .... gini la kalau kawan2 seme dah lewat 40 an ...

Comments

Anonymous said…
HERBALIFE...

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti