Rezeki Itew Bergolex :)

Petang semalam ... lepas pening kepala melayan kerenah boss ... aku pun pegi ke kantin kat tepi sungai untuk minum n lepak2 jap... fuhh... dah 2 bulan aku tak turun kat sini, walaupon tempatnya kat depan opis baru aku jer ... Dah order air ... roti cheese..bismillah ... dgn suka atinya ... tgh2 menyuap .. tiba2 ada orang datang kat aku ... aku senyum le kat akak tu ... dia tanya...

adik ... adik nak nasi? akak ada nasi yang dah siap pack ni..

err... tak pe la kak... saya makan roti jer..

ada lebih ni dik.. ramai org tak datang pulak program hari ni ..

owhh ... kalau kak nak bagi, saya bawa balik ofis jer, staf2 saya ada tu..

ok.. kak bagi 4 yer...

terima kasih kak...

then tak lama lepas tu, kakak tu datang balik ... dik... kak nak bagi lebih boleh?

ada banyak ke kak ... saya tak kisah ... budak2 opis ramai je boleh abiskan..

so, end up dia bagi 20 bungkus nasi, plus lauk 2 yg sedap and buah apple you satu plastik besorrrr.... apa lagi... kenduri arr we all kat opis petang semalam.

Hari Jumaat lepas pon ada cerita ... aku jumpa dgn sorang pompuan ni kat lif .. dia dari Arab ... borak2 ... dia tanya aku suka makan nasi beriyani tak .. aku jawablah suka ... Then, hari Sabtu ada org ketuk pintu rumah ....

is this nur's house?? sorang budak pompuan arab tanya ...

yes, it is ..what can i help you??

well, my auntie cooked some briyani for you ...

owhhh, so nice of her... thank you ...

beriani ni dah rongak sebelum gambo ni di amik sebab nawfal dah tak sabar nak makan dek aromanya yang memang perghhhhh .... rasanya pun sangat2 sedap....

aku selalu teringat kata2 arwah opah ... nur .. muka ko ni muka lapang rezeki ... mudah2an sentiasa macam tu ... aminnnn.... aku syukur pada Allah atas segala2nya ...

Comments

abu said…
teringat scene mariani bagi kuih kat samsul dalam filim khurafat ;P

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti