Kita adalah Satu

Assalamualaikum semua ...

Hari ni mood bercinta ... hari2 pon mood bercinta dgn Allah, suami, anak2 n keluarga. Cuma disebabkan jarak yg memisahkan aku dan suami, makanya aku rasa kitaorg ni mcm mimpi jer dah nikah. Bangun jer tido, tanya diri sendiri ...eh betul ke dah nikah ni? Ini betul2 ...bukan cobaannnn ...

Korang nak tahu tak .. pernikahan kali ni pada aku sangat2 bermakna. Bukan sebab aku cintan maut pada suami aku, tapi hubungan kitaorg ni mcm relax dan ikut flow nature jer. Perasaan cinta tu pun bukan rasa nak mengawal, nak berkepit jer atau nak calling sepanjang masa ...tapi memang betul2 sederhana dan cool jer. Aku sangat2 sukakan rasa yang macam ni sebab banyak lagi ruang dalam hati dan hidup aku untuk perkara2 lain yang menjadikan hidup kami kalerful dan menarik coraknya. Patot la org kata, cinta orang2 30an ni memang powerr dari cinta remaja n cinta org muda .. Power maknanya dari segi penerimaan, hubungan dan expectation yang dalam rentak yang sama. Alhamdulillah. Hubungan kami benar2 mengajar erti kesabaran, kesungguhan, penerimaan, dan paling penting, masing2 sentiasa cuba memperbaiki diri. Anak2 aku pon sangat2 happy dengan pernikahan kami .. Tak sabor nak ada adik kata meke .. gedix sama mcm papanya .. hehehe.

Malam tadi suamiku pulang .. Seronokkk sangat sebab dah almost 2 minggu tak jumpa. Rindu gilerr wehhh .. Aku masak simple jer ... Gulai tempoyak ikan senangin- favourite inchik suami, ikan goreng sambal - ni favourite nawfal, telur dadar- ni lak favourite si nasha dan ulam-ulaman .. Adil kan aku ... semua dapat apa yg meke nak ..Berselera sungguh suami aku makan sampai 3 ketul ikan abesss ... Anak2 aku pon sama naik .. meke cakap mama punya masakan tak de sapa2 leh lawan ..terbaekkk !!! hehehe ... Yang sebenornya bukan la sedap bebenor, tapi sebab kene dengan selera meke, tu yang happening tu ... Gambornya aku tak sempat nak snap sebab aku syiok sgt tengok meke makan ...

Soo ... Hari ni, hari dating untuk mama and papa .. Kitaorang nak beli lightings untuk cafe pulau and esok akan ke Taman Negara. Suami aku nak aku sendiri yang tengok arrangement kat sana and komen apa2 yg patot .. Anak2 aku punya la happy nak kesana. Tapi sebelom tu aku kene gi cari joran bebudak untuk meke. Sebelum ni ada sebut nak belikan ..so korang taw la kalau dah berjanji dgn budak2 cemana ...Selagi tak der, selagi tu la meke tuntut .. hehehe ... Bagus gak ada joran ni .. meke leh duduk diam2 sambil mancing :P ...

Ok guys and gurls .. ada masa kita sambung lagi ... insyaAllah .. mwahhhhhs!!!!

Comments

yuyun said…
ehem..turn dia plak lipat selimut wiken ni :P lalalala
abu said…
dema leh duk diam2 mancing, mak bapak pun leh mancing ngn amannyer =)
Mizz N said…
yuyun ... tak lipat dah .. bentang jer lebor2 ...standby enitime ..wakakakaka

Abu ... amannn, damaiiii, tenteramm. Nasib bek la kawan2 papa dia ramai yg tolong bawa mancing, mandi sungai bagai ... untung laaaaa :P
abu said…
lipat selimut xpe, jgn basuh telekung dah le, kuciwa cik abangz :P
Mizz N said…
basuh telekung minggu depan .. heheh dah siap2 mengadu kekecewaan semalam :P

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti