Semoga Allah Berikan Balasan Yang Setimpal ...

Mengira dosa, silap orang mungkin menyeronokkan
Membuka aib orang yang belum tentu betul atau tidak pun memang menghiburkan
Menabur fitnah dan mencari2 kesalahan orang lain jadi hidangan harian untuk mengenyangkan dendam
Tapi jangan lupa, bila tiba masa aib sendiri dibuka,
Dosa dan silap sendiri menjadi sindiran orang, fitnah menjadi hidangan yang lain,
Jangan salahkan mereka ...
Jangan ditanya mengapa ...
Renung diri sendiri ...
Adakah selama ini kita menegur kesilapan dengan niat untuk perbaiki keadaan?
Atau dengan sindiran dan cacian yang tak sudah2
Adakah selama ini hidup kita 100% bersih dari dosa?
Atau terlalu sibuk mengira dosa orang lain sampai tertutup dosa sendiri
Adakah kita sepenuhnya jujur ketika mengeluarkan kata2 yang tak elok kepada orang lain.
Adakah ketika orang berkali2 memohon maaf, kita menerima dengan  kasih sayang
Atau meletakkan ego di tempat paling atas dan bercerita pada orang lain seolah2 diri seperti malaikat
Aku pasti, jika memang segala2nya disengajakan...masa itu akan tiba ...
Aku doakan Semoga Allah beri balasan yang setimpal untuk korang
Jarang untuk aku berdoa macam tu ...
Tapi kali ni ... aku takkan tarik balik doa aku ...
Bahagia atau derita hidup kita hanya Allah yang tentukan ...

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti