Tabahkan Hati


Salam semua....

Malam tadi kan ... aku borak dgn adik aku tru ym ... dah lama tak borak dgn dia. rindu dah lama tak nyakat .

Tapikan, dia cerita sesuatu yang menyedihkan aku. Aku simpati sangat2 kat dia .. Kalau aku kat tempat dia pun aku akan rasa terhina dan sedih. Aku tgh cari jalan cemana nak tolong dia ni and supaya benda2 tu tak terjadi pada yang lain2.

Shu, ko banyak2 bersabar. Allah kan sayang pada orang yang sabar. Lagipun kau tak ada apa yang kurangnya. Jangan bersedih lama2 kalau orang menghina kita... bangun dan buktikan yang kau mampu berjaya dalam hidup dengan cara kau sendiri. Sebenarnya orang tu yang kena belajar bersyukur dan menghargai apa yang Allah beri pada dia selama ini. Mudah-mudahan Allah beri petunjuk pada kita semua. InsyaAllah, kak cik akan fikirkan sesuatu .... Apa apa pun, kak cik sayang bangat kat kau .....

Jika halangan menduga perjalanan kita
Janganlah kau putus asa
Karena ku ada di sisi setia menemani
Andai semangatmu gugur
Genggamlah tanganku
Kita hampir ke situ

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti