Ini Tidak Adillllll

- Nurrr... boss panggil ....

- eiiii boss aku nih ..baru jer nak rehatkan bontot.

- ya boss, panggil saya ke ?

- ya Nur ..macamana dengan proposal untuk jemaah menteri yang saya suruh u and norma prepare?

- my part done past few days boss. and saya dah pass semua pada norma untuk dia masukkan bahagian dia lak.

- ok kalau cam tu, make sure norma siapkan part dia by tomorrow. I nak kena present kat KSU on Thursday. Nur, could you please initiate application untuk MSC status for our division. You aturkan meeting dgn pihak IT. Lagi satu, i ada terima draft format untuk report yang harus dilengkapkan oleh pelawat antarabangsa. You tengok benda tu, comment dan cadangkan format yang lebih bagus untuk di pakai seluruh jabatan. Esok ada lawatan dari wakil sekolah2 teknik. i nak u join sekali untuk bagi input pasal memorandum of understanding.

- aku berkedip2 jer pandang boss aku nih...dalam hati, napa la dari dulu lagi aku tak sumpah dia jadi ATM machine?? kekekeke ..leh gak aku withdraw duit hari2 for free. ada sekor officer lagi duk mengular hari2...asik2 EL, MC... tak pulak kena dera cam aku nih.

-yes nur..ada apa2 lagi ..

- mmmm... boss, i think boss kena delegate some of the task to the other officer. tak terkejar saya dengan semua benda ni boss.

- nur, bukan saya tak nak delegate, but officer satu lagi teramat slow, kerja tak siap, problem pada i balik. so better i pass pada u .

- boss, u tau tak maknanya tu ...u are punishing good staff ...eh tetiba aku terpuji diri sendiri...kekekek ... dan boss biarkan staff yg tak perform hanyut dgn dunia mereka. kalau someday saya keluar dari office ni, cemana boss?

- kali ni giliran adam lak yang trkebil2 ... yer la betul tu ... cuma i betul2 depend on you nur...things need to move fast, and i only have you to assist me.

- yer la boss, saya sambung keje dulu.... sebenarnya aku malas nak bertekak dah. dalam hati memang aku nyumpah officer yg sekor lagi. ni dia dah 2 hari suti tak bagitau. suka hati mak nenek dia jer. Ini tidak adilllll.

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti