Cinta Itu Anugerah ... :-) Olololo omeyynyaaa



Cinta adalah anugerah dari Tuhan,
setiap insan pasti memiliki rasa cinta di dalam hatinya.
Cinta itu juga merupakan keajaiban hati yang mampu membuat kita mahu mengerti,
sebuah kekuatan untuk kita bertahan......
cinta sejati itu ada bila kita mau memiliki nya.
Cinta itu adalah luka, namun dibalik luka itu tersimpan kekuatan yang akan membuat nya lebih dewasa.

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi,
walau kadangkala cinta membawa penderitaan tetapi
tidak pernah berdendam, tidak pernah membalas dendam.
Dimana ada cinta di situ ada kehidupan, manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan.
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dihianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sehat, penjara menjadi telaga , derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
Cinta mampu melunakan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati hatinya dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin.....inilah dasyatnya cinta !

Cinta cinta cinta......bukanlah kata -kata murah dan lumrah di tuturkan dari mulut ke mulut namun cinta adalah anugrah Tuhan yang teramat indah dan suci bila setiap manusia dapat menilai kesuciannya !

ololololo omeykan posting ni ... omeyyy angat :-) takkan boring punya bila bercakap pasal cinta. Itu naluri kita .. sesuatu yang sentiasa ada dalam hati kita. Cinta pada Allah adalah yang teragung. meletakkan cinta pada Allah akan menjadikan kita pencinta manusia yang terbaik dan terhebat seperti Rasulullah SAW .. memang takkan sampai ke makam tu, cuma kita sentiasa mahukan yang lebih baik untuk semua yg kita cinta .... 

--- Bahagia itu bukan beerti memiliki segala yang kita cintai ... tetapi bahagia itu mencintai segala yang kita miliki ---

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti