Jangan Takut Pada Kehilangan

Seminggu ni emosi ada sikit terusik ... yer lah... nak keluar dari vulatan setelah 6 tahun duk berumah, adalah sesuatu yg pasti mengusik jiwa. Paling berat sebab kena mengemassssss .... adeiiiiii.
Sampai ke hari ni ... aku masih fokus pada kerja2 office... secara fizikalnya, sampai ke hari ni, aku gi meeting cam biasa, buat keje cam biasa walau dalamannya aku sedih dan bedebor2 nak ke tempat baru. Tengok muka adam nampak benor dia stresss aku akan keluar dari situ... Katanya ...Saya pon tak lama dah kat sini Nur .... Saya sayangkan awak atas segala kebaikan yang awak dah buat office ni ...
Ololololoorrrrr ....Nampak gayanya masuk spital lagi laa ...

Well, berbalik pada isu tadi ...Adakah sebab aku rasa kehilangan?? Apa perlu aku rasa kehilangan itu??? Jawapan aku yesss ...memang aku rasa kehilangan ...dan memang perlu untuk aku rasa kehilangan, walau aku tak pernah takut pada rasa kehilangan itu. Bila aku tak menunjukkan emosi yang berlebih2 ..terdengo2 pulak org mengata ... Tu tak ambil berat pasal office la.. suka sangat la nak keluar tuu ...tak der effort pon untuk stay ... Manusia, manusia ... ada ajer yang tak kena .. ada ada benda nak jadikan bahan walau tak relevan langsung. Aku tak perlu nak hidup dgn provokasi korang. Aku ada maruah diri... aku ada prinsip idop .. Tapi aku pasti, meke sebenornya yang berdeborr lebeyyy ... Takut kena tenyeh dgn boss baru ... hehehe

One thing yang sangat2 melegakan aku ialah bila adam cakap ... Nur, i can assure you that you have to be there because you are a high achiever staff ... setakat ni, memang nobody can find any flaws about you in term of work .. u memang seorang staff yang bagus ... keep it that way always... sebab tu saya sangat sedih bila u nak kena transfer because we really need you here too ...
mmmm... what to do boss ... as long as i know that i have to be there because i am really needed there and i can do a lot of improvement there ... i will do my best .. but one thing that u must know ....if only i have a choice, i am so much prefer to stay in this office... wahhhhh ahkak ter touching la pulakkkkkkk....

Apa2 ... semua ni tak der halangan untuk aku teruskan idop berpoya2 ...malam esok ada acara makan2 bersama adek beradik tersayamm ... wowww... tahun ni memam kerap kitaorg lepak togeder2 ... walau masing2 dah beranak pinak ... kerja sampai malam ... tapi selang 2 minggu mesti kitaorg jumpa ... i likeeeeeeeee ... Moga kasih sayang ni sentiasa mekarr dan dirahmati :)

Comments

abu said…
teruskan makan tanpa henti eh, silap... jalan tanpa henti ;P

orang kata, benih yang elok.. campak ke laut jadi pulau, campak ke hutan jadi gunung
Mizz N said…
selalunya manusia ni buat kesilapan yang saja buat2 tak nampak ... yg elok dicampak2 ... yang tak elok disimpan jadi tukun walau tak guna langsung. makan gaji buta n menyusahkan org ..

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti