Kadang-Kadang Diam Itu Adalah Lebih Bayik

Hmmmm ... tak abes-abes lagi, dan makin menjadi2. Cukup kuat ke aku nak go tru benda2 mengarut ni lagi bertahun2 .. kalau panjang umur arr ...Nak buat tak tau tak boleh jugak sebab nama aku dan lain2 pun dicanang2 .. nak amik tau lain pulak jadinya.
One thing kita semua kena ingat ...manusia ni bukan macam robot ... ada perasaan, ada rasa sedih, gembira , sakit hati dan sebagainya. Lagi dikawal, lagi di hina .. lagi jauh dia akan lari. Rasa sayang dan hormat tu tak perlu di minta2 sebab dia akan datang sendiri ... konsepnya mudah ... sayang org cemana kita nak org sayang kat kita, layan org bayik2 cemana kita nak org layan kita .. cakap dgn org bayik2 cemana kita nak org cakap bayik2 dgn kita. Jangan kita ingat orang akan lupa setiap kata2 hina yang pernah kita lemparkan pada dia. Tak perlu susah2 nak blakon ..sebab plastik akan tetap plastik ... takkan tukar jadi kristal.

Memang la kalau kita diam tu tak semestinya kita setuju ... tapi yang pasti, kadang2 diam itu adalah lebih bayikkkkkk walaupun meletihkan :P

eh eh ... hoooyayyyyyyy ... esok sabtu ....ada owang nak banjer lunch :P

Comments

abu said…
belanja ada 'makna' ke? hehehe
NK said…
jawapan ala artis ... tak der lah .. kami hanya kawan viasa :P

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti

Perjalanan Baby Aleesya - Birth Story at 38 weeks