My Stomach Is Very Upset!!!

Malam kelmarin, tengah jadi chekgu matematik my boy
Tetiba rasa nak termuntah dan terus muntah ...
OMG, dah la tak dinner, keluar air2 warna merah2 yang sangat memedihkan tekak
Lepas tu perut rasa bergelora and membuang
Out of sudden ...
Memulas pon datang
Arramakkk, ketahian apakah ini ??
Opsss ... maybe aku tersalah makan petang tadi
Mee Goreng ... sebab dah lapar sangat, padahal aku tak suka mee goreng
Melalui malam hari dengan rasa tak selesa dan perut yg bergelora
Esok paginya dengan gigih menyiapkan anak2 kesekolah
Dan aku pon drive ke opis
Memula ingatkan nak rest kat rumah, tapi aku fikir2 dibuatnya terpengsan ke hapa
So, baikla aku pengsan kat opis dari sensorang kat rumah
Kol 10 dah menggigil2 .. nak jugak siapkan keje dulu
Degilkan aku ni ..
sakit2 pon ingatkan keje ... ye la, kalau keje tak siap, idop aku tak tenteram
lagi memulas perut aku nanti
Minta driver big boss antarkan ke klinik ..

Kat klinik punya la ramai manusia ...
Adoiii la nak menunggu ... saborrr je la
Sampai giliran aku .... rasa tak nyempat2 dah nak settlekan
Doktor suh baring, tekan2 kat pewut ...
Campur gastrik katanya ... huhuhu
Dapat MC untuk sehari ... tu yg doktor bagi,
kalau aku mintak, sure dapat 2-3 hari ... hehehe


lepas jumpa doktor, aku balik opis dulu ... makan ubat n rest
bila dah letih sangat baru drive balik rumah
perghhh ... penangan food poisoning mmg dasat
ketiduran sampai kol 5 petang ..
sib baik la ada bekalan roti kat rumah, tak de la anak2 aku kelaparan
malam gi anta meke skolah agama and aku beli barang2 untuk dimakan ...
untuk my stomach .. silalah makan bubur sayur dan telur tanpa apa2 perisa ok

and .... alhamdulillah, pagi ni aku bangun dengan penuh cergass
syukur pada Allah kerana beri ujian yang aku mampu tanggung ..
kesian kat baby kalau sakit lama2
by the way, apa yg jadi mengingatkan aku supaya menjaga pemakanan aku
bukan asyik hentam je macam sekarang ...
chowwwww

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti