One and Two .. Two and Three...

This blog ada ramai silent reader ...
Thanks to all ..
Cemana bole tahu?? Yeahh .. ada tulih kat page view admin ..
My sajak pon dah merebak ke banyak blog .. Sajak dolu2 time2 feeling extra .. Haha
Aku tulis semua ni untuk diri aku sendiri ...
Sebagai kenang2an di hari tua
Dan utk mengingatkan aku tentang perkara2 yg mungkin aku terlupa
Sikit tak de tujuan nak menunjuk atau riak.. ada ke pun??
Rasanya tak de. Bak kata Saidina Ali R.A ..
Jangan buka aib orang dan jangan buka aib sendiri ..
Cakap benda2 yg elok sahaja :-)
So, kita cakap pasal yg indah2 dan kehidupan ...
Kehidupan aku ... bukan kehidupan orang lain ...

Second ... Aku sangat bersyukur jadi rakyat Malaysia
Tinggal di Malaysia .. Rezeki di Malaysia .. Keluarga di Malaysia
Kalau kat China, anak lebih dari 1 kene bunuh .. campak dari gunung
Kalau mak amik pil kesuburan, kene hukuman mati .. tembak saja ..
Adoiii, kejam sungguh ...
Sebab tu ramai pendatang suka duk kat Malaysia n tamau balik2
Kat sini masih dikira selamat, makan mudah, kos hidup tak terlalu tinggi
Dan kaum2 tu beranak pinak ramai2 lagi nak mengembangkan bangsa mereka

Third, aku sangat2 ngantuk sekarang .. kalau baring kat sofa kompem lelap 2 jam
Tapi kennot, sebab belum abes waktu pejabat ..
Hari ni my cupids tak de kelas petang, so sampai2 rumah terus call btau laparrrrr
Aku order beef peperoni, tempura prawn, mushroom soup n apple crumble ..
Tah apa la jadi kat rumah tu lepas meke makan .. kompem huru hara ...

Keempat, waffle maker dan baju yg aku orrrder dah sampai hari ni
Yeeehaaaa ... alhamdulillah
Anak2 aku kan suka makan ... so dgn adanya alat ni bole la aku buat yg home made punya
Bahan2 dah ada hampir kesemuanya kat rumah ..
Kalo gi picnic pon bole bawak ni .. huhuhu .. bestnya

Kelima, malam tadi try buat home made vanilla ice cream
Menjadiii ... My boy cakap rasa sama dengan Mc Donald punya
cuma tak creamy n fluffy la .. lebih macam ice kimmo ...
Tak pe, tu baru first trial .. next trial should be better
Pegnen ni aku memang suka masak, makan dan cuba benda2 baru
Tak suka makanan western n seafood .. Sangat cintakan Malay food

ok .. cukuplah setakat ni ... Makin besar perut, makin suka menulis ..
by the way .. My baby almost 19 weeks dah ...
Tak duduk diam kat dalam perut ni .. Teringat masa mengandungkan si kakak
Memang la pusing sana sini sokmo ...
kawan aku yg duk Kuantan tu dah selamat bersalin baby girl lagi ..
seronoknyaaa dia dah lepas part yg scary ... huhuhu

Till then ... semoga allah sentiasa memberkati hidup kami sekeluarga,
beri kami rezeki yg bertambah, iman yg bertambah dan imam yang benar ... ameennn





Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti