Mengapa Aku Terlalu Berhati2


Assalamua'alaiukum wrt wbt

Ada teman2 yang bertanya...mengapa aku terlalu berhati2, terutamanya untuk bercerita mengenai hal2 peribadi diri sendiri dan orang lain. Jawapannya mudah saja ... hati orang tidak sama dgn hati kita, jadi bukan sembarang orang yang kita boleh letak kepercayaan dan bercerita segala hal2 peribadi yang mungkin dijadikan senjata untuk mengenakan kita dikemudian hari. aku bukannya lokek untuk berkongsi perasaan.. semahunya aku ingin berkongsi keluhan jiwa dan hati aku.. segala kepayahan dan masalah2 yang aku lalui dalam hidup, lebih2 lagi dgn teman2 yang agak rapat, namun aku bimbang akan dugaan2 yang lebih besar akan datang menggugat kesabaran dan ketabahan aku.

Perkara2 yang berlaku pada aku sejak kebelakangan ini benar2 mengiyakan telahan dan gerak hati aku dan menjadikan aku lebih berhati2. Mungkin, bila lelaki dalam mimpi aku dah turun ke bumi, aku akan punya sandaran hati dan ruang untuk berkongsi perasaan :)

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti