Aku Bersyukur PadaMU

Fuhhhh, baru pulang dari majlis pertunangan kawan ... actually majlis risik, tapi tunanglah tu sekali harung. Alhamdulillah, semuanya dah selesai .. nak tunggu majlis nikah pulak ... i likeeeee.

Aku berkampung kat rumah dia sehari sebelum majlis, saja nak tolon2 kawan. Rupa2nya, kitaorg berdua jer yang memasak untuk majlis tu hehehe... tak leh aku nak bayangkan kat kawan aku nih kalo aku tak datang awal .. siannn ... mata mesti lebammm, kaki mesti vengkak kalo seme kena buat sorang. Kita org masak daging dendeng, kari ayam, acar bersama nasi jagung .. kek jagung tak dak ya.. belum tiba masanya :P

Sehari aku kat rumah dia... banyak benda yang aku belajar ... dan paling utama, belajar untuk menjadi seorang yang lebih BERSYUKUR dengan segala yang aku ada... kehidupan, keluarga dan kawan2 ... memang aku banyak memerhati dan berfikir masa kat rumah dia. Si kecik wawa tu asik nak berkepit dgn aku jer .. almaklumlah, aura seorang ibu .. hehehe ... sampai kol 2 pagi duk melayan dia melompat2 sambil tolon memasak.

Antara yang paling best ialah kehadiran abang long dgn kak long ... dan abang long kena jadi pangkal terjun ..hahahah .. how sweet dan kawan aku sangat2 bertuah kerana first time ni geng2 kitaorang jadi pangkal. kiranya tunang of the year ni. Abang long begitu sopans dan anggun ketika melakonkan watak pangkal itewww ... kontroll segalanya termasuk perut .. hahaha .. kagum beb !!!

Pe pe pon, aku legaaa, satu bab dah selesai ... kalau panjang umur, kita sambung bab bab yang seterusnya ... tungguuuuuuuu :P

Comments

abu said…
mamat baju belang tu tengah kontrol lapo, geram jer dia tenung kek tu :p
Mizz N said…
molot nak terbabas gak tuee.. kontrolll .. aku risau dia gosok montot mcm kat karaoke tu jerr ..kahkahkah

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti