Kisah Perubahan

Ketika saya masih muda
Saya mengembara untuk mengubah dunia

Semakin saya meningkat dewasa
Saya rasa hasrat ini terlalu tinggi
Jadi saya bercadang mengubah negeri pula

Semakin dewasa, ini juga saya dapati terlalu tinggi
Jadi saya bercadang untuk mengubah bandar saya

Apabila saya sedar, ini juga tidak dapat saya lakukan
Saya cuba mengubah keluarga saya

Kini saya sudah tua, saya sedar saya seharusnya
Bermula dengan mengubah diri saya sendiri

Jika saya telah bermula dengan diri saya sendiri
Mungkin saya akan berjaya mengubah
Keluarga saya, Bandar saya
Atau mungkin juga Negeri saya
dan siapa tahu, Mungkin Dunia ini juga

Torrie G

****
"If u feel down, there are always have a road to find. But, remember we never find it alone. God always within!"***

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti