Berterus Terang Atau Biarkan Saja Perasaan Itu Membawa Haluan Kehidupanmu

Wowwwww... tajuk yang agak berat ... seberat kepala aku dipagi hari ...tapi cemana beratpun, aku tak pernah miss untuk senyum, wat lawak n ketawa. Itu adalah satu kewajipan untuk aku setiap hari ..
Ada satu perkara yang ingin aku kongsikan bersama ... isu berterus terang, atau ...biarkan saja ia membawa haluan hidup kita. Mmmm ... payah juga kan. Nak berterus terang, ada rasa tidak yakin ...nak biarkan cam tu jer ... hati lak tak tenang ...

Kalau korang tanya aku...aku lebih suka berterus terang ... aku suka berterus terang dari awal, bincang akan segala kemungkinan dan buat keputusan.. wowww, aku tak sangka aku seberani ini atau sematang ini dalam hal2 rasa merasa ...kekekeke ... yup...aku memang berani walau ada sikit gagap espesially bila ditanya soalan2 yang sangat2 mencabar minda. Nak kasi jawapan pun mau meletup neuron2 dalam otak2 aku ni... eh otak2?? i likeeeee... kempunan tak dapat bawak balik. Mugkin pengalaman dulu yang buat aku lebih open, lebih berani dan lebih berfikiran rasional ... rasional ke aku?? ntah, itu org yang kata, bukan aku ...hehehehe..

Sebenarnya kan kawan2, banyak benda yang dapat dijelaskan dan diselesaikan melalui perbincangan. Dari situ kita akan dapat tahu sejauh mana kita boleh pergi, sebaik mana keputusan yang kita dapat capai dan sekuat mana hati kita untuk terus berada disitu. Bak kata sorang kawan...kalau risau terlajak, baik tarik handbrake awal2 ...hehehe... tapi aku lak takut tarik handbrake sebab nanti kete berpusing2... langgar divider lak...terbabas....

Jadi aku pilih untuk drive slowly and smoothly ... 60km/jam...sambil2 menikmati permandangan sekeliling dan belajar sesuatu darinya. Aku tak mahu...easy come, easy go. walau pemandu2 kete lain dibelakang akan hon hon sebab agak slow, yang penting aku tetap selamat sampai ke destinasi tanpa kena berenti untuk melepas ...itupun kalau perut tak menendang ..kalau menendang..terpaksa la aku cari R&R untuk melepasss.

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti