Bila Harus Memilih

Hujung minggu aku yang padat dan sendat ni aku lalui dengan penuh keceriaan. Seronok tengok anak2 sedara yg somel2 melompat2, lari sana sini macam lipas terlebih gula.. hehehe...
Tapi dalam kepala aku, bersarang dengan satu persoalan...bila harus memilih. Keadaan sekeliling, rakan2 dan diri aku sendiri sekarang ni terperangkap dengan persoalan tersebut. BILA HARUS MEMILIH ... perghhhh bukan senang beb ...sebab bila dah memilih, itu adalah keputusan yang berani mati...apa2 risiko pun kena tanggung... ada berani???? Yang pastinya... bila dah sampai waktu untuk memilih...ada jiwa akan terluka..ada hati akan sengsara... aduhhhh...susahhhh, susahhhhh.
Kawan aku cakap, kadang2 kita kena jadi selfish...fikirkan diri sendiri..itu aku setuju sangat sebab pengorbanan dan sewaktu dengannya adalah pilihan kita sendiri. adakah kita sanggup berkorban ..memberi tanpa menerima ...atau jadi lebih selfish...memberi dan menerima... atau lebih selfish...hanya menerima. Kalau aku, aku suka yang kedua..memberi dan menerima, sama2 dapat rasa kegembiraan tu ...

Sekarang aku dah tak percaya ada orang dilahirkan hanya untuk memberi, aku percaya pada memberi dan menerima ...life is not that cruel ... that relates tu the main issue...bila harus memilih ... kalau nak pilih calon pilihanraya lagi senang aku rasa. Ni nak buat pilihan mengenai hidup sendiri, adehhhhh ... kena banyak fikirrrr..kesian kan kat kita semua...sebab masih terperangkap dengan persoalan tu.

Comments

Popular posts from this blog

Perjalanan Baby Aleesya - Birth Story at 38 weeks

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti

Projek Stage 2 ... Felt Bookmark