Raya Tak Abes Lagiiii

Anak2 aku begitu excited dengan jamuan raya skolah meke jumaat neh. Tiap2 hari duk remind aku suh masak macam2  ... siap tanya lagi ... mama nak masak mee goreng ker, meehoon goreng ker, ketupat ker, rendang ker, atau menu lain ... Jawapan ngusik aku ... hmmmm ... tahun ni tak yah bawak apa2... bawak perut jerrr... Nopel dgn coolnya sakap .. ok tu mama .. sokong .. buat apa nak malu kan kalau tak bawa apa2 ... orang lain selamba jerr..
wahhhh anak mama suda pandai wat muka tebal ekkk ... bagus2, lama2 jadi kebal n kalis dek kutukan mcm mama..
Last week utk skolah agama punya jamuan raya, aku masak sate kat kedai hj samuri .. haha. Punya la happy budak2 tu. Paling excited op kosss laa anak2 aku ... Balik2 jer dah terlompat2 dari jauh nak bagi laporan terkini ... mama, sate abesssss ... makanan kita jadi menu utama ...
Seronok tengok meke happy ... Sebolehnya, cemana susah sekalipun, aku akan usahakan agar mereka sentiasa gembira dengan batasan2 yang ada. Yer la, kami bukan orang senang ... suamiku yang baik hati tu orang kampung yg berniaga kecil2an .. Harta tak banyak ... Rumah pon tecikk jerrr ... tapi kami sentiasa bersyukur dgn apa yang Allah beri. Lagipon kalau banyak duit pon, buat apa nak menunjuk2 kan.. Orang kaya mana nak ngaku kaya ... Yang sengkek ni jer kekadang berlebih2 ketuk tong padahal lakonan semata .. Bab2 makan, buku dan skolah, aku dgn suami memang tak berkira dgn anak2.. Selagi ada, akan diusahakan sampai dapat. Alhamdulillah, anak2 aku pon bukan jenis cerewet dalam hal2 pakaian dan makan.. Apa aku beli itu la meke pakai ...sebab meke tau taste mama meke memang ada kelasss sokmo walaupon benda2 tu tak la mahal mana :P

Aku lak minggu ni staright makan FREE dari Sumaat lepas ... Eiiii sukanyaaaa benda2 FREE ni .. memang bestt ... Tandanya rezeki Allah bagi tak putus2 ... alhamdulillah. Boleh la simpan duit belanja seminggu tu utk pegi obersea nanti ... Semalam boss belanja makan ... hari ni kursus makan free 3 kali ...esok pon sama .. lusa jamuan raya opis, sumaat jamuan raya para2 staff ... perghhhhhh ... lelemak akan tumpah merata2 la lepas ni ... Kene jogging tanpa henti ni, bukan jalan tanpa henti dah ni ...kronik wehhhh kronikk.

ok.. aku nak pen off dulu memandangkan jam sudah kol 12 tepat ... mau sambung sms, berangan n titonnn .. Sebelum tu .. terimakasih kepada pembaca setia blog Mizz N ... Semoga anda mendapat sesuatu yang bermanafaat dan pengajaran disini ....  dadaaaaaa...


Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti