Cinta .. Sayang .. Rindu .. Semuanya Ada Pada Mama.. Papa .. Kakak.. Nopel

Aku memang banyak menghabiskan masa dengan anak2 .. Sejak meke baby lagi ..sehinggalah aku memegang tanggungjawab sebagai mama dan papa dan sampai sekarang, portion besar hidup aku adalah untuk suami, family dan anak2. Macam tak percaya dah melaui saat2 itu lebih 10 tahun. Tak percaya dah melaui saat2 sukar membesarkan mereka, bekerja untuk menyara hidup mereka and yet, kami still survive and stick together as a loving happy family. Lebih meriah tahun ni bila kami jadi berempat. Anak2 kami dalam stage mengekorrr jer mana kami pegi. Terkinja2 bila tau nak gi jalan2 atau kuar makan kat tempat2 special. And bila kuar dari pintu rumah, start mengejek2 satu sama lain dan akhirnya bergaduh sampai la kat dalam kereta .. Havoc wehhhh ... And magicnya .. beberapa saat lepas tu meke leh ketawa balik mcm tak ada apa2 yang berlaku. Padahal aku dah stress n  kering2 tekak suh jangan gaduh ...wallaweiiii...

Bila anak2 dah makin membesar ... sorang nak jadi anak dara ...sorang lagi nak jadi anak teruna ... antara masa yang paling best ialah meke boleh jadi kawan sembang... kawan bercerita kekadang sampai juling2 mata nak layan meke bersembang dek ngantuk over. Anak2 aku boleh dikategorikan anak2 yang bijak ... banyak idea dan kreatif. Ada jer benda2 yang nak dibualkan sampai la meke tido. So far, aku layan jer sembang2 meke tu and selang seli dgn nasihat. Aku tak nak sekat keramahan meke bercerita dgn aku sebab aku sangat2 suka perhubungan keluarga yg rapat. Bila rapat, lebih mudah untuk terus terang. memberi dan menerima nasihat. And aku harapkan anak2 akan sentiasa rapat dengan aku dan suami. Alhamdulillah, mereka sekarang dah leh adjust dengan papa .. tak der rasa tergugat lagi macam masa baru2 nikah dulu. Sekarang ni Nawfal selalu lak nak berkepit dgn papa .. Papa baring, dia tetiba nyelit kat tepi and suka jer bila kene peluk. Main wrestlinglah, PS2 and macam2. Dgn aku dorang memang semulajadi dah rapat, so aku biarkan jer meke habiskan masa dgn papa pula,

Anak dara aku dalam proses nak tumbuh gigi geraham ... gusi bengkak, luka .. sakit mama..sakit mama .. pipi bengkak...kesian aku nengoknya. Dah bawa gi klinik. doktor bagi ubat tahan sakit, tahan bengkak n antibiotik. So lepas makan ubat, bergurau ketawa dulu dgn adiknya and sekarang meke dah zzzz kat bilik masing2. Ohhh hari ni hari malang untuk dia .. handphone kene curi kat skolah untuk kali ke dua ... Sian kat anak aku ...  sian kat mama dia gak ...terpaksalah mama beli Galaxy Note sebab mama nak kena bagi kakak guna handphone zaman gua mama tu ya :P Nak jadikan citer, selalunya anak aku letak kat dalam poket, tapi disebabkan ada spotcheck tadi, dia letak kat dalam poket beg .. and lepas rehat, dah hilang handphonenya .. Tak per lah kakak .. redha jer la. Tiap apa yang berlaku, pasti ada hikmahnya .. hikmah nak dapat Galaxy Note. Tapi bila tengok Tab 7.0, mcm nak tangkap satu lak ... phewwww ... godai lah ...godai lah..

                                          Gambar ni di snap masa mama, papa, kakak dan nopel menikmati
                                          durian kat gerai tepi jalan... yumm yummm

Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti