Rezeki, Kebahagiaan ... Semuanya Milik Allah Dan Dari Allah ..

Hari ni boss belanja makan lagii!!!! yeaaa yeaaa ... kitaorang ber lapan lunch togeder2 kat area belakang istana negara. Terbaekk sehhh ikan bakar kat situ ... Pilihan Mizz N ialah ikan terubuk, sotong dan pari ... yummyy!!!! Rezeki yang sentiasa datang, alhamdulillah. Jumaat makan free, semalam makan free, hari ni makan free .. Ada orang cakap Mizz N suka bebenor benda2 yang free .. Opp kossss suka sebab itu namanya rezeki. Tak perlu nak meminta dari orang, tapi Allah dah bagi. So jangan jelezz la ekk ...Rezeki tu bahagian masing2 dan dari Allah belaka.

Lately Mizz N tak berasa sihat dek allergic habuk .. Oittt rumah Mizz N ersih hokehhhh walau tak secantik rumah korang ... Cuma construction di belakang rumah aku tu yg menyebabkan non stop habuk dan aku sangat2 terkesan ...Sensitip rupanya Mizz N ni .. huhuhu .. Incik suami yang baek hati balik ke KL menjaga aku yang kunun sakit ni untuk 3 hari ya. Alhamdulillah. Siapa lagi nak jaga kalau tak suami sendiri kan. Oittt ... masa dia demam hari tu pon Mizz N jaga hokehhh ... so i scratch your back, you scratch mine ..lepas tu jadi lain citer ... hahaha ...

Semalam gi 2 open house.. ekceli ada 3 jemputan .. tapi maafla ostaz, Mizz N tak voley nak datang dek masa yg bertindih dan tempat yg berbeza. Kalau aku ni mutant mungkin voley la datang. Belah 3 leh tumbuh jadi sorang yg complete .. Kat condo ni macam2 makanan ada .. phewww ..paling sedap Nasi daun limau purut dgn ayam masak merah ... Punya sedap sampai lupa nak snap gambo ... Demam2 pon abes gak sepinggan. Kat rumah shahrul lak melantak beriani .. Wife dia memang pandai masak. Sedap2 belaka la sampai Mizz N dgn suami tersandar kekenyangan ... Nak tunggu ma dgn azam sampai kununnya... tapi tak der rezeki.. sempat jumpa adik bunsu jerr... Kitaorang balik berselisih jer walau tak jumpa. InsyaAllah, ada rezeki ahkak nak gi jenguk my darling mother tu, insyaAllah. Buruk baik dia... cemanapon, dia la satu2nya mak ahkak, so nak ada rasa benci tu memang takkan ada la .. Makin hari makin sayang memandangkan dia pon dah makin tua ..

So balik dari rumah shahrul kitaorang tak reti2 nak balik rumah .. gi merempit kat jalan Loke Yew.. Alaa area yg jual baju murah2  siot tu. Seluruh area rumah kedai kat situ jual pakaian, beg, kasut, bla bla bla... Beli 6 dapat harga borong .. beli 1 voley, tapi mahal sket dari harga borong, tapi kalau compare dgn kedai2 kat tempat lain, jauh lebey murah. Segala jenis blouse, t-shirt, seluar, baju renang, beg, semua ada kat sini. Bawak duit jer. Kitaorang bukannya shopping pon, juz lepak2 kat Old Town ... Inchik suami makan lagi .. Haishhhh .. sekarang ni dia makan mcm membela.. sama dgn anak2 aku .. Banyak wehhh ... Semua orang tegur dia makin berisi sekarang... aku, walaupon makin berisi, rasanya orang takot nak tegur sebab meke takut kene makan selipar agaknya... hahaha

Balik tu aku terbongkang. Incik suami duk wat keje dgn laptop kat sebelah .. Kunun mcm jaga aku la, padahal macam la aku tatau dia duk berperang kat laman politik ... hahaha ... Teringat kenangan2 aku dolu2 yg suka gilerz berperang dgn puak2 sengal toh. Lepas Isya, sementara tunggu anak2 aku balik, Kitaorang kuar minum ... yg minumnya aku jer... Suami aku makan lagiii !!! Nasi kukus ayam dara... Phewww... kalau aku makan cemana dia makan, kompem la saiz tempayan XXL...

Bahagianya bila anak2 dah balik. Kitaorang temankan dorang main game dulu sebelum tido ... Then kitaorang pun zzzz sebab pagi kene mangun awal !!!!





Comments

Popular posts from this blog

Kenalilah Ciri2 Hasad Dengki

How do you define Happiness??

Jangan Mengharap Pada Sesuatu Yang Belum Pasti